Sociale medier som markedsføringskanal

Kort fortalt

Efter kurset kan du udarbejde og udføre markedsføringsaktiviteter på de sociale medier ved hjælp af viden om forskellige sociale medier, analyse af målgruppe, samt indsamling og analyse af data. Du kan tilpasse markedsføringen og valg af sociale medier efter den målgruppe, som er i fokus og du kan bruge relevant data til optimering af aktiviteterne. Du vil bl.a. stifte bekendtskab med de mest relevante sociale medier, SOME strategi og Content Markedsføring. Fokus er på at tiltrække og fastholde kunder.

Hold

Der er pt. ingen hold udbudt til dette kursus. Brug evt. kursusagenten for at blive adviseret om nye hold.
Info om fag

Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med eller planlægger at arbejde med markedsføring igennem sociale medier.

Beskrivelse: Deltageren kan igennem kendskab til forskellige sociale medier planlægge og gennemføre målrettede markedsføringsaktiviteter.

Deltageren kan tilpasse markedsføring på sociale medier, så den understøtter salgsaktiviteter og fremmer virksomhedens brand. Derudover kan deltageren bidrage til en digital strategi inden for sociale medier.

Fagnummer: 49786 Sociale medier som markedsføringskanal Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 256,00 Uden for målgruppe: DKK 1.218,30