Den gode serviceoplevelse er et af de største konkurrenceparametre inden for hotel- og restaurationsbranchen - og deltageren vil få kompetencer og redskaber til den rigtige serviceorienteret betjening og til, hvordan gæstens serviceoplevelse kan optimeres.
Målgruppe: Arbejdsmarkedsuddannelsen er grundlæggende og retter sig mod medarbejdere, som i betjening af gæster arbejder med serviceoplevelse. Forløbet primært rettet mod frontmedarbejder som fx værter/seater og ufaglærte receptionister og tjenere inden for hotel og restaurantområdet.
Beskrivelse:
Deltageren kan:
Repræsentere virksomheden og fremstå præsentabel i gæstebetjeningen.
Betjene gæster med viden om, hvad ”god service” forventes at indeholde inden for hotel- og restaurationsbranchen.
Indgå i positiv dialog med gæsten og yde en imødekommende service på det niveau, som virksomheden har fastsat.
Afdække gæstens behov og vejlede i virksomhedens ydelser og produkter samt lave mersalg.
Anvende viden om de elementer, der påvirker gæstens opfattelse af virksomhedens service til at optimere serviceoplevelsen.